Wat je kan bereiken met heel veel geduld! Het verhaal van Cujo!

Een vraag over gedrag of over het koppelen van ratjes? Stel 'm hier!
Plaats reactie
JinX
Site Admin
Contacteer:

Wat je kan bereiken met heel veel geduld! Het verhaal van Cujo!

Bericht door JinX »

Ik had ooit Cujo, een extreem bang meisje.
Ik had haar gekregen van een tuincentrum, ze was al 3 keer terug gebracht en echt doodsbang voor handen. Met meiden kon ze niet (hebben we geprobeerd bij een vriendin want ik had alleen mannen) en toen een vent van mij gecastreerd werd en niet meer bij de mannen kon hebben we als een soort laatste poging die 2 bij elkaar gezet. Binnen 10 minuten zaten ze lief tegen elkaar aan in de poepbak (heel romantisch).

Ze had geleerd om in de vervoersbak te klimmen als ik die voor het deurtje hield (als ik de kooi moest verschonen) en ik heb bijna 2 jaar lang alleen maar tegen haar gepraat en elke dag wat lekkers gegeven. Na ruim 1,5 jaar heb ik haar voor het eerst kunnen aaien. En toen ze een jaar of 2 was konden we haar heel voorzichtig oppakken maar dat vond ze nog steeds doodeng. Paddo was wel gewoon op te pakken enzo, en Cujo deed gewoon lekker haar ding, had haar vriendje en vermaakte zich wel. Het was net een getrouwd stel samen. Toen Paddo overleed hebben we Samba (ook een castraat) bij haar gezet en dat ging eigenlijk ook meteen goed (niet zo goed als Paddo want dat was echte liefde maar ze accepteerde Samba wel)

Op een dag dacht ik dat Cujo dood was, dus ik had haar uit de kooi gehaald en toen bleek ze nog te leven. Ik heb haar wat water gegeven met een spuitje en toen voor het eerst vertrouwde ze me echt compleet. Dat was de eerste keer dat ik haar echt heb geknuffeld, ze knarste en plopte en na een uur is ze overleden in mijn armen. Het was heel dubbel, zo mooi dat ik het toch bereikt heb dat ze me vertrouwde en naar omdat ze daar maar een uur van heeft kunnen genieten. Het was die 2 jaar absoluut waard!
Paddo en Cujo
Paddo en Cujo
pc5.jpg (75.4 KiB) 932 keer bekeken
Afbeelding
Venom, Wombat, Carnage, Cú Chulainn, Demolition Man, Enoch, Firestarter, Hell's Bells, Göl & Hlökk!
wilma

Re: Wat je kan bereiken met heel veel geduld! Het verhaal van Cujo!

Bericht door wilma »

PFFFF wat mooi geschreven en wat fijn dat ze toch nog heeft kunnen ervaren hoe lekker het knuffelen kan zijn voor ze is gaan hemelen. Vind het super belangrijk dat ieder beestje mag zijn zoals hij of zij is en dat met veel liefde accepteer. XX
JinX
Site Admin
Contacteer:

Re: Wat je kan bereiken met heel veel geduld! Het verhaal van Cujo!

Bericht door JinX »

Ja van mij hoeven ze niet te knuffelen als ze niet willen. Heb er zat die wel willen Grinniken Maar zelfs de niet knuffelaars komen aanrennen zodra ik de deur open gooi. ff een aai en wat lekkers is ook goed. Ze mogen hier vooral lekker rat zijn Big smille En zolang ze het goed doen in de groep hoeven ze mij niet perse leuk te vinden Grinniken

Ik had ook ooit Ladykiller, was geweldig in de groep, superlief met rittens maar mij vond ie stom. Hij kwam altijd wel ff aanrennen en in mn hand happen om te laten weten dat hij er nog was (beet nooit door), ik kon hem oppakken als het nodig was (vooral als ik de kooi ging doen) maar voor de rest hoefde het van hem gewoon niet. En dat is ook prima Big smille
Afbeelding
Venom, Wombat, Carnage, Cú Chulainn, Demolition Man, Enoch, Firestarter, Hell's Bells, Göl & Hlökk!
Plaats reactie