Herplaatsing van 3 zusjes

Plaats reactie
Radi

Herplaatsing van 3 zusjes

Bericht door Radi »

Hallo,

In oktober 2022 heb ik 3 baby ratjes geadopteerd van een hobbyfokker,

Echter zie ik de afgelopen tijd een verschil in de groep en is het erg druk ( ondanks dat de kooi groot genoeg is)
Ik denk dat mijn oudere meiden het beter zullen doen in een kleinere groep.
Met onder andere die reden wil ik graag kijken of er een beter plekje is voor de 3 jongere zusjes☺️

Graag zie ik een berichtje tegemoet

Groetjes
Bijlagen
Toen ze nog bij het nestje waren
Toen ze nog bij het nestje waren
JinX
Site Admin
Contacteer:

Re: Herplaatsing van 3 zusjes

Bericht door JinX »

hoeveel heb je er totaal dan? Ratten doen het vaak juist beter in groepen vanaf 4. En dan heb je straks ook niet dat er 1 alleen overblijft. Daarnaast zijn je zusjes nu in de puberteit dus dat verklaard wel dat het wat onrustig is.
Afbeelding
Korg, Kingpin, Morpheus, Skeggöld, Göndu, 89P13, 3rd of 5 & 10K!
Radi

Bericht door Radi »

Ik begon met 2 en heb toen 2 andere meiden gered van een hele lege saaie kooi van iemand die niet wist hoe ze er goed voor kon zorgen. Dus heb ik ze toen aan mijn meiden gekoppeld en waren ze met 4☺️

De 3 jonge ratjes heb ik er toen bij genomen om idd de groep nog iets te vergroten, ik had eigenlijk 2 meiden gereserveerd maar toen werd ik gebeld met de vraag of ik de laatste dame er ook nog bij wilde nemen en kon geen nee zeggen tegen dat koppie🫣

Maar nu zit ik dus met eigenlijk veel te veel ratten en kan ik ze ook niet allemaal meer de aandacht geven die ik wel zou willen geven.

Ik hou er dus sowieso 4 zelf en denk dat er voor de jongere ergens anders ook een leuker huisje zou kunnen komen🤗
JinX
Site Admin
Contacteer:

Bericht door JinX »

Het probleem is dat alle opvangen echt propvol zitten momenteel, alles staat ook vol met herplaatsers want iedereen lijkt ineens te willen stoppen en probeert zn laatste rat(ten) te herplaatsen.

Zolang ze elkaar hebben en een leuke kooi hoeven ze echt geen 24/7 aandacht van jou hoor.

Je zegt dat je ze gereserveerd had, komen ze van een rattery/opvang? want dan zou ik sowieso eerst met hun overleggen, goeie rattery/opvang neemt hun uitgeplaatste dieren namelijk terug als het nodig is ;)

Sowieso zit je straks dan ook met het probleem dat er 1 over blijft, wat doe je dan? weer nieuwe erbij halen?
Afbeelding
Radi

Bericht door Radi »

Ik weet dat je intentie vast goed is hoor,
Maar ik wil eigenlijk gewoon een prettige nieuw huisje voor mijn jongste ratjes☺️
Dus ben jij dat niet? Zou ik graag gewoon reacties willen hebben van mensen die wel interesse hebben☺️

Als nog bedankt!
JinX
Site Admin
Contacteer:

Bericht door JinX »

nee ik ben dat niet, ik probeer gewoon andere opties te bieden omdat ik weet hoe bizar druk het momenteel is met herplaatsers overal ;)

En ja ik vind een deel van een groep herplaatsen vreemd, zeker omdat je te maken hebt met groepsdieren en je uiteindelijk weinig andere keus hebt dan weer nieuwe ratten erbij halen (of de laatste herplaatsen als je wil stoppen)

Ik heb zelf 8 ratten (6 rattery kerels en 2 opvang meiden), ze komen niet dagelijks de kooi uit, de helft wil niet eens aandacht (heb er 2 bange schijterds bij zitten die alleen de kooi uit moeten met een intro of als ik de biobak een keer goed schoon wil maken). Ze vermaken zich prima met zn achten en hebben mij vooral nodig voor voer en snacks of af en toe een kriebel :P Meer ratten is over het algemeen juist minder werk.

De fokker wil ze niet terug?
Afbeelding
JinX
Site Admin
Contacteer:

Bericht door JinX »

Je bericht stond trouwens op de verkeerde plek. Ik heb het verplaatst naar het goeie subforum.

Zou je nog even de regels willen lezen en antwoord willen geven op de vragen?
Screenshot_20230717-212806.png
Afbeelding
Plaats reactie